Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Současný český prezident – symbol demokracie či diktatury?

Zhruba tak před půl rokem, v době prezidentských voleb, jsem politické dění sledoval aktivněji než kdy jindy. Bylo to především proto, protože jako občan této země a jako právoplatný volič jsem se stal zodpovědným volbou nového prezidenta České republiky. Byla to zároveň první přímá volba a volební neúčast bych si neodpustil. 

Bylo po volbách a „oplakával“ jsem prohru protivníka současného českého prezidenta a hořce jsem přijal vítěze přímé prezidentské volby.

Trvalo mi docela dlouho, než jsem si zvykl na současného pana prezidenta. Avšak čas šel dál a já si zvykl. Občas mě pobouřil svým chováním, ale začal jsem ho do jisté míry respektovat. Občas mi přišel i vtipný a dokonce se mi líbí některé jeho bonmoty. Ovšem pořád bych na jeho místě viděl někoho jiného. Nu což, stalo se.

Avšak, proč toto píši. Včera pan prezident jmenoval „svého“ premiéra Jiřího Rusnoka a postavil se tak proti současné vládě v demisi, která přesto získala většinu podpisů potřebnou k tomu, aby jmenovala coby „svou“ premiérku Miroslavu Němcovou. Toto jakési gesto ovšem rozpoutalo mnoho vášní. Jedni ho chválí, druzí zatracují, když tvrdí, že podkopává demokracii tím, že prezident se v podstatě zachoval poněkud autokraticky.

Když jsem včera sledoval přímý přenos ceremoniálu jmenování nového premiéra, tak jsem kupodivu nebyl nikterak rozhořčen. Opravdu jsem v sobě nepociťoval nic, co by naznačovalo tomu, že by mi jako občanovi byly odpírány některé demokratické principy, do kterých jsem se narodil. Chápu některé komentátory, kteří sledují a zajímají se o politiku více než já, že je daná situace poněkud pobouřila, a že se někteří lidé cítí kvůli tomuto prezidentskému „puči“ poněkud ohroženi, ale toho bych se nebál. Tuhle situaci beru jako prostý člověk a občan. Opravdu se v tom nechci pitvat a dělat analýzy, co by bylo nebo nebylo dobré. Nový pan premiér je mi jako člověk sympatický. Včera jsem ho kupříkladu viděl poprvé, nebo jsem ho dřív možná už viděl, ale nepamatuji si to. Nevěděl jsem, že byl ministrem financí a čím vším ještě, ale kupodivu mě přesvědčil.

Jak sám prohlásil pan prezident, že také většina jeho nevoličů by si nepřála, aby dnes již minulá vládní koalice pokračovala ve své činnosti s byť jiným premiérem. V tomto měl pravdu, opravdu bych si to jako jeho nevolič nepřál. Myslím si, že se v politice zcela nevybírá mezi dobrem a zlem, nýbrž mezi menším zlem a zlem.

Pokud je tato situace opravdu menším zlem, ukáže teprve čas.

  

Autor: Ondřej Klepáč | středa 26.6.2013 18:35 | karma článku: 13,80 | přečteno: 572x
  • Další články autora

Ondřej Klepáč

Hle, člověk válčící

Úzkost a smutek. Z čeho? Z válek. Z jakých válek? Barbarských a krutých. Máme šanci na nápravu? Myslím si, že máme.

7.10.2023 v 22:41 | Karma: 13,86 | Přečteno: 298x | Diskuse| Politika

Ondřej Klepáč

Nenechme se umlčet!

S vítězstvím Donalda Trumpa už jsem se více méně smířil. Zcela smířen a doufajíc, že tak špatným prezidentem být nemusí, přišla dnes mnohem více znepokojující zpráva než samotné vítězství Donalda Trumpa.

15.11.2016 v 19:01 | Karma: 21,18 | Přečteno: 857x | Diskuse| Společnost

Ondřej Klepáč

Kam až spadne naše lidství?

Sami sobě denně dokazujeme, jak jsme jako lidé úspěšní. Odvádíme daně, jejichž prostřednictvím pomáháme ostatním a myslíme si, že jsme garanti blaha společnosti.

10.9.2016 v 10:09 | Karma: 18,51 | Přečteno: 996x | Diskuse| Společnost

Ondřej Klepáč

Odchod Velké Británie. Šance pro Visegrádskou čtyřku?

Čtvrtek 23. června 2016 byl pro Velkou Británii velkým dnem. Občané Velké Británie se rozhodli, že odejdou z EU. Důvodů k tomu měli několik. Jednak je poněkud vyčerpával Brusel svou byrokracií a nesení odpovědnosti za ostatní stát

26.6.2016 v 19:23 | Karma: 13,42 | Přečteno: 486x | Diskuse| Politika

Ondřej Klepáč

Stůjme za naším krtkem!

Nejen návštěva čínského prezidenta by pro nás mohla být zrcadlem, jak rozvinutá je demokracie v České republice. Opravdu můžeme jako národ říct, že jsme vymaněni z totalitního režimu a bojující za svobodu a lidská práva?

30.3.2016 v 18:53 | Karma: 20,21 | Přečteno: 780x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1316x
Liberálně smýšlející Evropan, přemýšlející v koutku globální vesnice, v níž žije.
http://www.ondrejklepac.blogspot.cz/

Seznam rubrik